Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 7., kedd

Recept: A legjobb brownie, Nigella Triple Chocolate Brownie-ja!




Nagyon sokáig keresgettem a legtökéletesebb brownie receptjét, blogokon, interneten, szakácskönyvekben, és sok kipróbált verzió után mondhatom: EZ a LEGJOBB!

Íme a recept:

Hozzávalók/ Bevásárló lista:
35 dkg magas kakaó tartalmú étcsoki
37-38 dkg vaj (én fele vajat fele margarint használtam)
6 db egész tojás
1 teáskanál vanília aroma (én a sima Dr Oetkert használtam és nagyon finommá teszi)
1 teáskanál só
35 dkg cukor
22-23 dkg liszt
+
10 dkg tejcsoki
10 dkg fehércsoki pasztilla (ide a sima fehér csoki is jó, apró darabokra vágva)

Elkészítés:
Az összetevőket szép sorjában elkeverjük. Fontos a sorrend, és ahogy Nigella int minket: a türelem! :) de azért - jegyzem meg - nem kell olyan sok..
Először is a sütőt készítsük elő: 180 C fokra.
A csokoládét 1 vajjal lassú tűzön felolvasztjuk. A megolvadt csokoládéban felolvasztjuk a vajat lassú kevergetéssel. Ezt leszedjük a tűzről, és szépen lassan egyenként beletesszük a tojásokat (itt vigyázni kell, mert ha túl forró a csoki, a végén még rántotta lesz belőle). Beletesszük a vanília aromát, egy kis sót, és a végén a cukrot és a lisztet. Ezután jön a nagy csavar, amitől még különlegesebb az egész, és szolgáltat mennyei örömöket: 10 dkg tejcsoki és 10 dkg fehércsoki pasztillát is adagolunk hozzá. A tepsit kibéleljük alufóliával (én csak kivajaztam és kiliszteztem), és beleöntjük a finom csokis masszát. A széleinél, sarkoknál is elegyengetjük és 180 fokos sütőben kb. 20 percig sütjük. Itt nagyon fontos megjegyezni, hogy minden sütő más, így jobb ha az első sütésnél ott vagy mellette. Akkor jó, ha kívül kemény, van egy kis kérge, világos barna, belül pedig sötétebb, kissé ragadós a sok csokitól.

Vanília fagyival, de magában is  Mennyei!

Nem egy diétás menü, az szent! :) de egyszer egy évben...! :)



Egy kis videó segédlet, aki elakadna: és beszél angolul:

Chocolate Heaven: Nigella Triple chocolate brownie


Magyar videósegédlet:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése